Sunday, July 17, 2011

Emosi Malam Minggu

Maafkan aku seandainya apa yang akan aku tulis pada awal pagi agak beremosi sikit. Mungkin ada kena mengenai kehidupan seseorang. Kadang-kadang kalau aku kongsikan dengan orang lain mungkin ada yang ambil kisah atau sebaliknya. Tapi betul pepatah ada kata - Teman gembira senang di cari, teman bersedih sukar di ganti.

Aku tidak minta simpati pada sesiapa yang baca posting aku kali ini. Aku cuma ingin luahkan apa yang terpendam dalam hati. Terpulang kepada sesiapa ingin bagi maklumbalas lepas baca posting ini. Terima kasih aku ucapkan. Aku hargai pendapat yang dikongsikan. Sedikit sebanyak diharapkan dapat menjadi pedoman pada diriku aku ini kelak.

Sunyi. Itu yang aku mahu uraikan. Terkurung dalam bilik seorang diri malam hujung buat timbul perasaan itu. Bukan aku mahu jadi kera sumbang atau hidung tinggi tapi fitrah manusia ingin rasa disayangi dan menyayangi. Memadai bagi aku kalau bergelak ketawa dengan rakan kawan sekali sekala. Tapi masing-masing ada komitmen lain yang perlu ditunaikan. Aku kena hormat hak dan masa mereka juga.

Semuanya rentetan daripada apa yang terjadi ke atas diriku. Pada satu malam, aku terima satu mesej daripada bekas awek aku. Dia cakap dia rindu sama aku sejak kali terakhir berjumpa. Pertemuan terakhir diputuskan tanpa sebarang apa kata. Sejak dari saat itu tambah lagi kuat aku teringat sama dia lagi.

Aku lebih banyak pendam dan diamkan diri dari dia sejak daripada itu. Bukan fikir pasal ego tapi aku malas sebarang konfrontasi dan provokasi. Buat tambah sakit hati. Cuma aku ada balas satu mesej dia kira-kira 4 bulan yang lalu. Selain daripada itu, memang aku tidak balas.

Bukan aku tidak berani atau bacul. Cuma aku malas merumitkan keadaan. Tapi payah juga mahu buang ingatan aku pada bekas awek aku. Tidak semudah memadam fail-fail dalam komputer apabila tidak digunakan lagi.

Mungkin salah silap aku biarkan diheret sebegini. Heret perasaan sampai terasa seolah mengganggu hidup sendiri. Mungkin silap aku terlebih berpura-pura seolah tiada apa-apa yang berlaku. Tiada niat ingin berpura-pura tapi aku tidak mahu benda ini jadi satu beban dan kelemahan pada diri sendiri dan orang lain. Aku tidak mahu orang ambil kesempatan ke atas apa yang telah aku lalui dan alami.

Adakah anda ingin berjumpa dengan aku yang selama ini agak bersemangat atau sudah putus harapan? Jadi aku minta sekiranya buat sesiapa yang terasa ini berpura-pura.

Aku kena cari sendiri pendekatan dan penyelesaian juga supaya hati dan perasaan tidak terbeban sangat lagi. Mahu atau tidak aku sendiri kena pergi berjumpa dengan bekas awek aku supaya ada penyelesaian dapat dicari.

Aku tunggu saat dan masa yang sesuai untuk berjumpa dengan perasaan yang tenang, tiada rasa dendam dan hasad dengki antara satu sama lain.

Susahnya hendak pisahkan rasa sayang pada seseorang itu jika sudah lama bersama.

Sekiranya si dia sedang membaca, aku mahu cakap minta maaf. Dalam hati aku ini masih ada ingat sama dia lagi.

Terima kasih kerana membaca posting aku kali ini. Sama-sama kita berdoa semoga dipermudahkan urusan kita, diterangkan hati, ditenangkan jiwa dan ditenteramkan perasaan. Aku harap semoga Allah ampun dosa kita semua. InsyaAllah.

Selamat malam.


1 comment:

Restnrileks said...

Salam bro.

Moga apa yang terasa selesai. Moga diselesaikan dengan cepat. Nanti terbawa bawa pula.

Ada peluang ke nak tengok sketches hang dalam blog ni.

Selamat malam, ehhh ahad isnin yang baik.