Sunday, February 27, 2011


Aku rasa lega sikit minggu ini. Tiada kerja atau assignment perlu dikejarkan 'deadline. Hujung minggu ini agak lapang kiranya. Cadang mahu ke KL tapi bila ada orang jemput makan di rumahnya, tidak bolehlah kita menolak rezeki. Terima kasih kepada Faizat kerana masakan nasi ayam dijamu pada tengahari semalam. Aku andaikan dia sudah lulus dan sedia untuk berkahwin. Masakannya boleh dikatakan kalau buka kedai, mesti laku sampai licin habis.

Tidur lewat lagi aku pagi ini. Apa hendak jadi entahlah. Makin menjadi pula tidak tidur malam. Akhirnya memakan diri. Masuk kelas lambat, pergi keja mengantuk dan macam-macam lagi perkara yang tidak boleh dielakkan berlaku. Aku mahu taip cepat-cepat posting ini dan terus rebah ke katil. Banyak benda yang dirancang pada siang kelak.

Lepas balik dari studio, singgah lepak minum di Khulafa. Bersembang, bergurau, bercerita dan berkongsi segala apa yang ingin diperkatakan. Dari cerita futsal sampailah ke kickboxing. Tambah membosankan bila tiada perlawanan bola sepak EPL yang dapat menarik perhatian aku pada pagi ini. Yang aku tahu malam nanti Carling Cup Final. Arsenal vs Birmingham. Harap menang trofi kali ini walaupun pemain-pemain utama seperti Walcott dan Fabregas tidak dapat diturunkan kerana kecederaan.

Kadang-kadang hendak menaip hendak menceritakan seseorang rasanya berat juga. Silap-silap seperti meludah ke langit, akhirnya jatuh ke muka sendiri. Ada macam-macam jenis orang aku jumpa. Semuanya ada kisah tersendiri dan sesetengahnya mungkin menarik untuk berkongsi dengan lain. Baik atau buruk itulah jadi batasan. Aku rasa hendak tanya pendapat, patutkah aku bercerita dalam blog atau bukukan saja dalam hati agar tidak mengganggu sensitiviti orang lain. Mana tahu satu hari, ada kisah menarik untuk diceritakan.

Setakat ini sahaja penulisan aku kali ini. Kalau ada cadangan atau komen yang boleh mempertingkatkan laman ini, aku ucapkan terima kasih banyak-banyak.

1 comment:

AkubukanSofiaJane said...

perasan tak, hidop membujang ni rs mcm ade loneliness yg tak dpt nak difullfillkan dgn apa2 even sibok sekalipon.

hurm.