Sunday, February 13, 2011

2011


Sudah lama aku tidak berblogging. Kali terakhir pada bulan Disember. Sudah dua kali raya orang cakap (Raya Haji & Raya Cina). Aku terawang-awangan dengan hal hidup sendiri. Dengan benda-benda macam inilah, aku ambil sikap berdiam diri. Kalau buka mulut sekalipun, aku cerita benda yang lain.

Aku sedar masuk tahun baru ini, lain macam aku jadinya. Tidak seperti semester lepas, bersemangat tinggi. Orang lain bilang sama aku pasal hal. Entah bagaimana aku hendak rumuskan keadaan aku sekarang. Hilang tumpuan. Adakah ini disebabkan sikap sendiri atau pengaruh anasir-anasir luar? Kepada mereka yang ambil berat pasal diri ini, aku hargai sangat-sangat keprihatinan anda. Yang rasa suka tengok aku jatuh, terpulang kepada anda. Aku anggap sebagai insan yang tidak ada kepentingan dalam hidup.

Secara terang-terangan, aku mahu beritahu hubungan cinta sayang kasih dengan awek aku sudah tiada lagi. Hubungan selama 5 - 6 tahun ini terputus tanpa kata ucap selamat tinggal. Jiwa kacau juga aku jadinya. Tiada makna aku hendak paksa hubungan ini untuk terus tersimpul. Kalau sudah tiada jodoh dan inilah takdir, aku terima sahaja. Memang aku sayang dia tapi................ . Seandainya dia sedang membaca post ini, aku hendak beritahu yang aku hendak minta maaf dekat dia, aku sayang dia, seikhlasnya aku cakap yang aku tiada simpan dendam, dengki dan aku hargai saat-saat bersama-sama.

2 comments:

muhammadbobo said...

sabar jat.hidup ni,ada masa kita gembira,ada masa tak.anggap ke itu cabaran

AkubukanSofiaJane said...

jodoh di tanagn tuhan.redha dan move on.

itu shj.