Friday, February 18, 2011

360 darjah.....


Semester ini aku jadi terpusing 360darjah. Adakah ini semua rentetan kisah pahit aku? Aku jadi serba tidak kena. Bukan aku seorang sahaja yang terkena tempias. Seolah benda yang aku lalui orang lain terasa. Aduhai, susah juga kalau macam ini.

Aku jadi kurang bersemangat. Hidup tidak tersusun. Pada luaran nampak OK tapi dalaman semacam kusut masai dan tidak teratur. Mereka cuba nasihatkan supaya aku lupakan segala kisah sedih aku tapi masih tidak dapatku hilangkan buat masa kini. Aku cuba gembirakan hati ini dengan melakukan perkara yang aku suka (bersukan) tapi tiada juga perubahan. Mula aku terasa tekanan secara senyap.

Kadang-kadang aku terasa dan terpaksa berpura-pura. Walaupun mereka masih disamping aku, kadang-kadang aku rasa kena berlakon di hadapan mereka untuk pastikan mereka tidak mengulangi ayat yang sama - "Tak payahlah dok ingat lagi". Apa boleh buat, masing-masing punya cara untuk pastikan aku ceria seperti dulu.

Keadaan aku sekarang adalah hilang tumpuan, tidak minat, tidak bersemangat dan seolah-olah rasa diri terpaksa dan dipaksa untuk melakukan sesuatu. Entahlah, parah ke tidak, Tuhan saja yang tahu.

Silap-silap aku boleh rosak semester ini. Aduhai..................

1 comment:

AkubukanSofiaJane said...

aku sangat paham the feeling.takde apa yang boleh bantu kita time ni selain self motivated.

its ok.banyakkan menulis, at least rasa therapeutic.

kemudian keluar dgn kwn2.lebih baik dr bersendiri.