Wednesday, February 16, 2011

Suatu masa di RPLC



Tinggal kenangan (L to R): Mr.J.O, Masrul, EJ, Boy, Sarah, Fina, Kak Leha, Ajehar dan Aku.

Gambar ini diambil semasa makan angin ke Jakarta Bandung pada cuti tahun baru Imlek 2009. Aku paling seronok dan beruntung kerana dapat bawa bersama kamera. Kini gambar ini tinggal kenangan bersama sebab majoriti dalam gambar semua tidak dalam RPLC lagi. Masing-masing bawa haluan. Ini yang tajuk post aku kali ini......

Selain Ajehar, EJ, K.Leha & Mr J.O, yang lain sudah membawa diri masing-masing. Aku anggap mereka antara tenaga muda yang berkerja di bawah RPLC. Purata umur bawah 30tahun. Mula-mula sekali adalah Masrul. Belum sempat dijadikan staff tetap, dia dapat tawaran kerja sebagai Technical Assistant di DBKL. Kiranya dekat 6 bulan dalam RPLC. Elok saja balik dari trip Bandung, terus keluar.

Kemudian yang seterusnya keluar adalah Fina. Dia dapat tawaran kerja sebagai PTD. Yang tambah untungnya lagi, dapat kerja dan terus berkahwin lepas putus hubungan dengan rakan sekelas merangkap teman sepejabat yang terdahulu. Seorang guru suaminya dan kini sudah ada seorang anak.

Setelah itu, Boy mengikut jejak langkah si Fina. Dapat tawaran kerja yang lebih elok. Kalau tidak salah, Navtech nama syarikat tempat kerja baru dia. Untungnya kerja macam dia adalah dapat pusing satu Malaysia. Aku rasa satu ASEAN pun dia sudah merantau.

Sarah juga agak lama dalam RPLC. Kalau tidak silap, dia pun dapat tempat kerja sama dengan Boy 6 bulan lepas itu. Kesian juga melihat Sarah masa itu sebab tinggal dia seorang sahaja Planner yang ada dalam department sebelum Ayumi dan Che Wan masuk. Nyaris-nyaris dia mahu resign lebih awal.

Kalau ikutkan, ada beberapa orang lagi yang tidak aku ceritakan lagi dalam post ini. Nantilah kalau ada mood untuk menaip. Tapi apapun, suka atau tidak mereka adalah sebahagian yang hadir dan wujud depan mata aku suatu ketika di RPLC. Dengan mereka, aku anggap mereka sebagai kawan untuk bergurau, tempat untuk bertanya dan berkongsi apa yang sepatutnya walaupun masing-masing ada hala tuju yang berlainan.

SELAMAT BERJAYA AKU UCAPKAN......

No comments: