Thursday, February 5, 2009

Mengantuk.....



  1. Jam baru pukul 2.20 petang. Tapi mata aku rasa mengantuk.

  2. Biasalah, lepas makan tengahari. Nak kata makan banyak, tidak juga.

  3. Mungkin ada Ajinomoto dalam lauk yang aku makan. Berapa banyak sudu dimasukkan aku tidak tahu.

  4. Rasa nak tidur tapi tidak sempat sebab lewat makan tengahari.

  5. Akhirnya aku baring sebentar untuk puaskan mata aku. Maklumlah, hari-hari mengadap desktop.

  6. Ada bagusnya juga petang ni aku turun padang. Main ragbi, keluar peluh dan lupakan segala tekanan yang mengelilingi hidup aku.

  7. Secara peribadi aku mengakui, bersukan dapat menenangkan fikiran.

  8. Bangun pagi, pergi kerja dari pukul 8pagi sampai 6petang, turun padang sampai senja, lepak, minum dan sembang di warung Pak Din (Padang Merbok) sampai pukul 9malam, balik rumah, santai dan tidur.

  9. Kekadang tidak sedar dah masuk hujung bulan rupanya.

  10. Apa apapun ku harap hujan tidak turun membasahi Padang Merbok.

  11. Kalau turun sekalipun biarlah tidak selebatnya.

  12. Hujan itu rahmat Allah. Jangan kita menafikan.

  13. Akhirnya, hilang jua mengantuk aku ni. Mari sambung kerja semula.

1 comment:

AkubukanSofiaJane said...

Mengantok

Dan time tu buat kita ada ruang untuk merenggangkan diri dari konteks keje.

Mengantok bagus.

Setidaknya, berhenti sekejap dari kekerutan.