Wednesday, February 11, 2009

Aci - aci Buka Pintu....

  • Esok, berakhirlah cuti 4 hari aku. Maka bermula kembali hari bekerja aku untuk minggu ini.

  • Model 3D aku yang tak sudah-sudah kena siapkan. Banyak benda lagi nak kena menjawab.

  • Aku harap hari Rabu ni, aku dapat bagi tumpuan sebaik mungkin.

  • Terasa tak sabar nak masuk ofis dengan semangat baru. Maklumlah dah cuti panjang.

  • Memang rasa tak puas bila dapat balik kampung pasal tak dapat melekat lama-lama dalam rumah.
  • Manakan tidak, malam saja mesti tak melekat kat rumah. Mesti keluar lepak dengan Hanis.
    Tak cukup dengan itu, pergi K.A.R.A.O.K.E. Kalau takda 4 lagu, mesti tak sah.

  • Habis karaoke, sambung lepak minum lagi. Paling cepat balik rumah dalam pukul satu.

  • Kalau kat KL, aku tidak kisah nak balik waktu bila pun tak apa. Tapi bila aku balik Penang, aku ambil kisah pasal hal.

  • Aku ambil kisah pasal aku kesian kat mak aku. Kekadang dia telefon aku ada kat mana, bila nak balik.

  • Kekadang dia pula tunggu aku untuk bukakan pintu. Aku pula jadi serba salah.

  • Memang setakat ini depa tak kisah sangat aku keluar mana pun. Lagipun, depa tau aku keluar dengan Hanis.

  • Tapi kalau aku tak ada dengan depa apa yang akan depa cakap pasal hal ini.

  • Aku kesian depa pasal benda ini tapi takkan aku nak marah kawan-kawan pasal ini.

  • Silap haribulan hilang@putus kawan.

  • Aku jadi serba salah.

  • Aku cuba elakkan benda ni daripada terjadi lagi. Kalau nak keluar pun sebelum tengah malam ada kat rumah. Jadi macam Cinderella.

  • Kalau member-member aku yang terbaca dan terguris hati pasal benda ini, aku minta maaf. Antara Penang dan Kuala Lumpur, ada perbezaanya.

Baijat : Bangganya dapat nyanyi lagu Alleycats - Tangga-tangga pintu bahagia dengan sepenuh hati. Terima kasih Abe, Hanis dan Fuad kerana 'memilih' lagu ini untuk aku.

2 comments:

AkubukanSofiaJane said...

ko karok lagu Alleycat, pergh...nak jugak join..bile nak karok ngn aku lak ni...
hehehe..
suka istilah 'cindarella' ko tu..
balik sebelom tgh mlm tao, tp kalo abg aku, aku la yg jadik org gaji tukang bkk pintu kalo die blk lmbt dr mpley..
idop sdr ngn idop ngn pamili totally different.
ko dah tua mn pon memang fitrah mak bapak nak amek tao hal anak die...
:D

Baijat said...

kalau ko nak karaoke dengan aku bole tapi ajak ramai2 la....baru mantap....