Friday, May 14, 2010

Ronggeng Kota









Lama juga aku tidak melakukan sesi outing. Malas juga hendak bergerak, setelah diajak oleh Aiman, aku pun 'ON'kan sahaja. Tapi sayang, lewat sangat kami gerak ke destinasi yang hendak ditujui. Hujan menyimbah ibukota juga membantutkan perancangan kami.

Lepas menunggu Faridrul dan aweks di KL Sentral serta lepak menanti kepulangan aku yang pergi ambil kamera, terus kami bergerak ke Sentul Park. Selama 3 tahun aku menetap sini, tidak sekali pun dijengah taman di situ. Asal kawasan adalah hakmilik KTM, kini diambilalih oleh YTL Corporation. Melihatkan tinggalan bangunan era penjajahan membuatkan aku teruja. Memang sesuai untuk buat sesi fotografi.

Kami singgah di KLPac. Rekabentuk landskap disitu memang mantap, sudah macam berada di Eropah. Moden dan kontemporari. Andainya, kalau design sebegini dapat dipraktikkan sebaik mungkin dalam bangunan, sah-sah boleh menang anugerah.

Cukup setakat sampai situ cerita pasal 'design'. Selepas 15minit berposing sana sini, tiba-tiba ada Jaga datang menegur. Memang aku dapat agak, mesti tanya pasal 'permission letter'. Apa boleh buat, kawasan pun agak 'private'. Kami pun gerak dari situ sebelum kamera dirampas oleh Jaga lain. Kalau tahu ada papan tanda DILARANG BERGAMBAR, mungkin tidak akan potong mood aku petang itu.

Bila mood di Sentul Park sudah tiada, kami gerak pula ke Taman Tasik Perdana. Aku terasa macam sudah tiada taman lain di dalam KL bila hendak ke sana. Layan sajalah sementara senja belum masih gelap. Selesai bergambar sana sini, kami merewang pula ke pasar malam Jalan Tuanku Abdul Rahman, singgah makan di Mali's dan melalak di Damansara. Tapi aku rasa kalau lain kali mahu mendayu-dayu lagi, mungkin bukan tempat macam itu. Harap tidak ada yang kecil hati bila aku kata begini. Mungkin satu hari nanti boleh kita cari tempat yang OK sikit. Sorry dude......

3 comments:

Mohammad Al-Aiman said...

next installment buat kt broga hill jom?
=D

AkubukanSofiaJane said...

nnt tgkap gmbo aku.jeles.

Baijat said...

aiman: broga hill kat mana?

afni: hujung minggu amcam? ada bran?