Thursday, January 17, 2013

Junk item

Aku lupakan seketika perihal studio dan tesis. Malas hendak fikir. Tutup buku untuk semester ini. Aku mengemas barang sikit sikit. Rumah sewa yang aku duduk dekat 2 tahun setengah hendak dikosongkan lepas seorang teman rumah a.k.a. kepala dapat tawaran kerja kerajaan di Ipoh. Hendak kena pindah rumah.

Nasib aku sekarang macam gantung tak bertali. Tapi apa pun sekarang, aku buat apa yang termampu dulu.

Banyak juga junk item aku terkumpul sejak jadi anak rantau di Lembah Klang. Ada yang dari zaman aku duduk Kolej masa diploma dulu.

Aku tidak tahu siapa yang akan menggeledahnya semula satu hari nanti. Aku? Mak abah? Isteri? Adik adik? Anak-anak? Yang pastinya macam-macam khazanah dan koleksi terkumpul dalam kotak kasut yang diguna semula.

No comments: